Článok I. |
Definícia základných pojmov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Kuriérom sa rozumie Spoločnosť MM-Kuriér - kuriérska spoločnosť, ktorej predmetom |
|
činnosti je poskytovanie kuriérskych, prepravných, skladovacích a doplnkových služieb. |
|
2.Objednávateľ je súkromná osoba, fyzická alebo právnická osoba, ktorej Kuriér poskytuje na |
základe jej písomnej objednávky doručenie zásielok alebo prepravné a doplnkové služby. |
|
3. Odosielateľ je súkromná osoba, fyzická alebo právnická osoba, od ktorej je zásielka |
|
odosielaná. Klient môže i nemusí byť totožný s Odosielateľom. Ak Odosielateľ nie je totožný |
|
s Klientom, v takomto prípade je Odosielateľ označený aj na objednávke. V zmluvnom |
|
vzťahu s Kuriérom je Klient, nie Odosielateľ. |
|
|
|
|
|
|
4. Adresa vyzdvihnutia je miesto určené Odosielateľom, na ktorom je Kuriér povinný prevziať |
zásielky, ktoré budú predmetom doručenia. |
|
|
|
|
|
|
5. Adresa doručenia je miesto určené Odosielateľom, na ktoré je Kuriér povinný doručiť zásielku. |
6. Príjemca sa je súkromná osoba, fyzická alebo právnická osoba, ktorej je podľa objednávky |
Klienta zásielka určená. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Zásielkou sa rozumie predmet určený na doručenie, ktorý má Kuriér povinnosť dopraviť |
|
Príjemcovi v súlade s týmito VOP. |
|
|
|
|
|
|
|
8. Doručenie v rámci Bratislavy – doručenie do všetkých mestských častí Bratislava. |
|
9. Volumetrická hmotnosť – hmotnosť pri nadmerných zásielkach, počítaná podľa vzorca: |
|
(dĺžka x šírka x výška v cm) / 6000. |
|
|
|
|
|
|
|
10. Nadrozmerná zásielka je zásielka, ktorej rozmery prepočítané podľa vzorca : 2xVýška + |
2xŠírka + 1xDĺžka nepresahuje hodnotu 3 metre. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok II. |
Základné ustanovenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Tieto VOP sa vzťahujú na kuriérske služby poskytované Kuriérom. Od týchto VOP sa dá v |
|
jednotlivých prípadoch odchýliť len na základe písomnej dohody Kuriéra a Odosielateľa. |
|
2. Tieto VOP sú pre Odosielateľa záväzné od zadania objednávky na kuriérske služby Kuriérovi. |
3. Odosielateľ je vo výlučnom zmluvnom vzťahu len s Kuriérom a nikdy nie s akoukoľvek treťou |
osobou, ktorú Kuriér obstará pre účely zabezpečenia prepravy zásielok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok III. |
Zásielka a jej doručenie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Zásielka musí byť zabalená primerane svojej povahe tak, aby bola chránená pred |
|
poškodením. Za primerané a správne zabalenie zásielky zodpovedá Odosielateľ, |
|
|
pokiaľ nebola Odosielateľom objednaná služba Balenie. Odosielateľ nesie zodpovednosť za škodu |
vzniknutú z dôvodu použitia nevhodného, nedostatočného alebo chybného obalu. |
|
|
2. Z prepravy sú vyňaté : |
|
|
|
|
|
|
|
|
a) veci, ktorých vlastníctvo alebo držba je podľa vnútroštátnych predpisov zakázaná; |
|
|
b) zbrane, nebezpečné chemické látky, jedy, výbušniny, munícia a ďalšie obdobné |
|
|
predmety; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) ľahko rozbitné predmety, sklenené a krehké predmety bez pevného obalu a |
|
|
podobne; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) živé zvieratá; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) ceniny a cenné papiere, drahé kovy, umelecké predmety. |
|
|
|
|
3. V prípade, že takýto predmet Odosielateľ odovzdá Kuriérovi na prepravu, nezodpovedá Kuriér za |
škody na takejto veci. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Z prepravy sú vyňaté aj nadrozmerné zásielky. |
|
|
|
|
|
5. Kuriér je oprávnený rozhodnúť o tom, či bude zásielka vyňatá z prepravy. |
|
|
6. Zásielka sa považuje za doručenú okamihom jej odovzdania Príjemcovi na Adrese |
|
vyzdvihnutia. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Pokiaľ obal zásielky nejaví známky poškodenia, Kuriér odovzdá zásielku Príjímateľovi |
|
a Príjímateľ svojim podpisom potvrdí prevzatie nepoškodenej zásielky. V prípade dobierky |
|
odovzdá Kuriér Prijímateľovi zásielku až po zaplatení dobierkovej sumy. Následne je |
|
Príjímateľ oprávnený zásielku otvoriť a skontrolovať, pričom ale nie je oprávnený požadovať |
|
prítomnosť a asistenciu Kuriéra. |
|
|
|
|
|
|
|
8. Ak nebol Klientom označený Príjímateľ osobne zastihnutý, môže byť zásielka odovzdaná aj |
iným osobám, ktoré sa nachádzajú na Mieste určenia v miestnostiach Príjímateľa, rovnako |
|
ako aj iným osobám, o ktorých je možné podľa okolností predpokladať, že sú oprávnené |
|
zásielku prijať (napr. osoby na recepcii, rodinní príslušníci). |
|
|
|
|
9. V prípade, že Odosielateľ v objednávke uvedie, že prepravu danej zásielky zaplatí Príjímateľ, je |
Kuriér oprávnený nevydať zásielku Príjímateľovi, ak Príjímateľ cenu za doručenie zásielky |
|
zaplatiť odmietne. V takomto prípade je cenu za doručenie danej zásielky povinný zaplatiť |
|
Objednávateľ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Ak nie je možné zásielku doručiť z dôvodu, že : |
|
|
|
|
|
a) príjímateľ odmietne zásielku prevziať, |
|
|
|
|
|
|
b) klient uviedol nesprávnu alebo neúplnú adresu, |
|
|
|
|
|
c) nie je prítomný Príjímateľ, ani žiadna iná osoba, ktorej by bolo možné zásielku |
|
|
odovzdať, musí o tom Kuriér bezodkladne informovať Odosielateľa |
|
|
|
11. Pokiaľ v primeranej dobe nebudú vydané žiadne inštrukcie alebo nebude možné tieto |
|
inštrukcie splniť, prípadne ak nebude možné kontaktovať Odosielateľa, je Kuriér povinný zásielku |
doručiť späť Odosielateľovi |
|
|
|
|
|
|
|
12. V prípade, žeOdosielateľ podá k nedoručiteľnej zásielke Kuriérovi ďalšie inštrukcie, je Odosielateľ |
povinný Kuriérovi zaplatiť cenu za plnenie týchto ďalších inštrukcií. |
|
|
|
13. Povinnosť Kuriéra doručiť zásielku je splnená v prípade nedoručiteľnej zásielky jej vrátením |
Odosielateľovi. V tomto prípade Odosielateľ hradí cenu spätného doručenia . |
|
|
14. Ak nemôže byť zásielka Odosielateľovi vrátená, je Kuriér oprávnený vziať zásielku do úschovy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok IV. |
Cena za doručenie zásielky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Cenu za doručenie zásielky je cena podľa aktuálneho cenníka Kuriéra, zverejnenej na |
|
internetovej stránke, ak nie je stanovená inak. |
|
|
|
|
|
|
2. Cena za doručenie zásielky môže byť uhradená v hotovosti alebo bezhotovostným |
|
prevodom, a to na základe faktúry vystavenej Kuriérom. |
|
|
|
|
3. Lehota splatnosti faktúry za doručenie je 7dní odo dňa jej vystavenia, ak nie je |
|
|
dohodnuté inak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. V prípade omeškania s úhradou ceny je Kuriér oprávnený Odosielateľovi účtovať zmluvný úrok z |
omeškania vo výške 0,5% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. |
|
|
|
5. Pokiaľ Kuriér nemôže dokončiť prepravu z dôvodov za ktoré nezodpovedá, má nárok na |
|
pomernú časť ceny zodpovedajúcej uskutočnenej preprave podľa Cenníka Kuriéra. |
|
Skutočnosťou, za ktorú Kuriér nezodpovedá, je najmä nemožnosť doručiť zásielku z dôvodu |
|
na strane Odosielateľa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Za rozhodujúcu hmotnosť pre určenie ceny prepravy sa považuje hmotnosť stanovená |
|
Kuriérom. Hmotnosť zásielky uvedená na prepravných dokumentoch Odosielateľom má len |
|
informatívny charakter. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok V. |
Povinnosti Kuriéra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Právny vzťah medzi Odosielateľom a Kuriérom, pokiaľ medzi nimi nie je podpísaná písomná |
zmluva, vzniká okamihom, keď Kuriér prijme písomnú objednávku Odosielateľom a túto objednávku |
Odosielateľovi písomne potvrdí. |
|
|
|
|
|
|
|
2. Kuriér sa zaväzuje: |
|
|
|
|
|
|
|
|
a) vyzdvihnúť zásielku na Adrese vyzdvihnutia, |
|
|
|
|
|
|
b) vystaviť k zásielke Doklad o zásielke |
|
|
|
|
|
|
c) po prevzatí zásielky zabezpečiť jej doručenie Príjímateľovi zásielky na Adresu |
|
|
doručenia, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) nie je prítomný Príjímateľ, ani žiadna iná osoba, ktorej by bolo možné zásielku |
|
|
odovzdať, musí o tom Kuriér bezodkladne informovať Odosielateľa |
|
|
|
d) v prípade nemožnosti zásielku doručiť je Kuriér povinný bezodkladne o tom |
|
|
informovať Odosielateľa a dohodnúť s ním ďalší postup, |
|
|
|
|
e) odovzdať zásielku Príjímateľovi na Adresu doručenia a nechať si prevzatie potvrdiť |
|
podpisom Príjímateľa |
|
|
|
|
|
|
|
|
f) zabezpečovať prepravu zásielok riadne, včas, s náležitou odbornou starostlivosťou, |
|
g) chrániť záujmy Odosielateľa, pokiaľ ide o ochranu zásielky proti škodám, ktoré by mohli |
|
vzniknúť pri preprave, |
|
|
|
|
|
|
|
|
i) zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvie pri realizácii |
|
|
prepravy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Kuriér môže svoj záväzok plniť pomocou ďalšieho zmluvného Kuriéra a zodpovedá pri tom, |
ako by prepravu uskutočňoval sám. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok VI. |
Povinnosti Klienta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Odosielateľ sa zaväzuje : |
|
|
|
|
|
|
|
a) oboznámiť sa s aktuálnymi cenami Kuriéra, zverejnenými na internetovej stránke |
|
Kuriéra, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) prepravu zásielky objednať písomne alebo telefonicky, |
|
|
|
|
c) v objednávke udať povinné údaje (podľa objednávkového formulára), |
|
|
|
d) v prípade, že je zásielka nadrozmerná (Čl. I, bod 10), upozorniť Kuriéra |
|
|
|
v objednávke, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) zásielku zabaliť primerane svojej povahe, |
|
|
|
|
|
|
f) poskytnúť Kuriérovi správne údaje o obsahu zásielky a jej povahe; v prípade |
|
|
porušenia tejto povinnosti Klient zodpovedá za škodu spôsobenú Kuriérovi |
|
|
porušením tejto povinnosti, |
|
|
|
|
|
|
|
|
g) prijať späť zásielku, ktorú nebolo možné doručiť. |
|
|
|
|
|
3. Odosielateľ je povinný za prepravu alebo za iné objednané služby zaplatiť cenu podľa aktuálneho |
cenníka Kuriéra, ak nie je dohodnuté inak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok VII. |
Zodpovednosť Kuriéra za škody |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Kuriér zodpovedá za škodu na zásielke, ktorá vznikla po jej prevzatí Kuriérom až do jej |
|
odovzdania Príjímateľovi prípadne do vrátenia zásielky Odosielateľovi. |
|
|
|
2. Kuriér taktiež zodpovedá, okrem škôd na zásielke, za škody vzniknuté neskorým doručením |
zásielky alebo oneskoreným pokusom o doručenie zásielky, a to vtedy, pokiaľ došlo k |
|
omeškaniu s doručením zásielky po lehote určenej na doručovanie zásielok dohodnutej |
|
s Odosielateľom. Takto vzniknutá škoda sa ustanovuje ako paušálna škoda, ktorej výška |
|
zodpovedá cene doručenia predmetnej zásielky. V tomto prípade Kuriér nemá nárok na |
|
cenu za doručenie predmetnej zásielky, ktorá bola doručená s takýmto oneskorením. |
|
3. Kuriér nezodpovedá za škody na zásielke (t.j. škody zapríčinené úplnou alebo čiastočnou |
|
stratou zásielky, jej poškodením alebo poškodením obalu) alebo za škody zapríčinené |
|
neskorým doručením, chybným doručením zásielky alebo oneskoreným pokusom o |
|
|
doručenie zásielky, pokiaľ takáto škoda bola spôsobená: |
|
|
|
|
a) v dôsledku porušenia povinností Odosielateľa, prípadne tretej osoby, od ktorej Kuriér |
|
preberal zásielku na Adrese vyzdvihnutia, alebo v dôsledku porušenia povinností |
|
|
vlastníka zásielky alebo Príjímateľa zásielky; |
|
|
|
|
|
|
b) nevhodným zabalením zásielky, na ktoré Kuriér upozornil pri prevzatí zásielky; ak |
|
však Kuriér neupozornil na nevhodné zabalenie alebo chybný obal, nezodpovedá |
|
|
Kuriér za škodu spôsobenú na zásielke v dôsledku tejto chyby len vtedy, ak chyba |
|
|
nebola pri prevzatí zásielky poznateľná, |
|
|
|
|
|
|
c) mimoriadnymi okolnosťami, ako je vojna, štrajk, záplavy, extrémne poveternostné |
|
podmienky, dopravný kolaps, prípadne iné obdobne závažné skutočnosti. |
|
|
|
4. Pri škode vzniknutej na zásielke je Kuriér povinný vynaložiť všetko úsilie a odbornú |
|
starostlivosť, aby škoda bola čo najmenšia. |
|
|
|
|
|
|
5. V prípade pochybností s určením výšky vzniknutej škody sa za túto škodu v jednotlivom |
|
prípade považuje čiastka zodpovedajúca cene doručenia danej zásielky, ak Odosielateľ |
|
nepreukáže niečo iné. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Ak Odosielateľ preukáže niečo iné, považujú sa za škodu za stratu zásielky náklady na výmenu |
takejto veci, prípadne primeraná trhová hodnota veci. Pri poškodení alebo znehodnotení |
|
takejto zásielky je Kuriér povinný nahradiť rozdiel medzi hodnotou, ktorú mala zásielka v |
|
dobe prevzatia Kuriérom, a hodnotou, ktorú má zásielka poškodená alebo znehodnotená. |
|
7. Kuriér nenesie zodpovednosť za prípadnú stratu zisku, stratu obchodných príležitostí ani |
|
následné ekonomické straty vyplývajúce z oneskoreného doručenia, poškodenia alebo straty zásielky. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok VIII. |
Uplatnenie reklamácie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Reklamáciu zodpovednosti za škodu na zásielke alebo za škody spôsobené neskorým alebo |
chybným doručením alebo oneskoreným pokusom o doručenie zásielky je nevyhnutné |
|
uplatniť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch pracovných dní odo dňa |
|
|
doručenia zásielky Príjímateľovi alebo vrátenia zásielky Odosielateľovi. |
|
|
|
2. Reklamáciu podáva platiteľ doručenia zásielky písomne, faxom, mailom, alebo osobne u |
|
Kuriéra. Ak ide o zodpovednosť za škodu na zásielke v dôsledku straty zásielky, je potrebné |
reklamáciu uplatniť do troch dní odo dňa, keď mala byť zásielka doručená. |
|
|
3. Reklamácia v zmysle predchádzajúceho odseku musí byť písomná, musí obsahovať presné |
vyčíslenie požadovanej škody a musí byť doručená Kuriérovi v lehote podľa |
|
|
predchádzajúceho odseku. |
|
|
|
|
|
|
|
4. Ak Odosielateľ neuplatní svoje nároky v dobe a spôsobom podľa tohto článku, platí, že zásielka |
bola doručená včas a riadne. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok IX. |
Zodpovednosť Klienta za škody |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Odosielateľ zodpovedá Kuriérovi za škodu, ktorá Kuriérovi vznikne v dôsledku nesplnenia alebo |
porušenia niektorej zo zmluvných povinností stanovených týmito VOP a povinností, ktoré |
|
mu vyplývajú z platných právnych predpisov SR, vrátane toho, že odovzdal Kuriérovi |
|
predmet, ktorý je podľa týchto VOP vylúčený z prepravy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok X. |
Ustanovenia o dobierke |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Kuriér zabezpečuje na žiadosť Odosielateľa služby „Dobierka“ spojené s prepravou zásielky. |
2. O požiadavke dobierky je Odosielateľ povinný informovať Kuriéra najneskôr pri objednávke |
doručenia zásielky. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Dobierková čiastka sa Odosielateľovi poukazuje bezhotovostným prevodom na jeho účet v |
priebehu siedmych pracovných dní od prevzatia inkasovanej čiastky od Príjímateľa, pričom |
|
peniaze budú zaslané pod variabilným symbolom dohodnutým s Odosielateľom. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok XI. |
Ustanovenia o spracovaní osobných údajov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Odosielateľ súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov v rozsahu meno, priezvisko, |
|
adresa(bydlisko), telefónne číslo v systéme Kuriéra za účelom doručenia zásielky. Kuriér sa |
|
zaväzuje, že osobné údaje nebudú zneužité a budú použité len pre účel doručenia zásielky. |
|
Odosielateľ má právo požiadať o výmaz svojich osobných údajov zo systému Kuriéra. |
|
2. Odosielateľ sa zaväzuje, že Príjímateľ bol informovaný o spracovaní svojich osobných údajov v |
rozsahu meno, priezvisko, adresa(bydlisko), telefónne číslo za účelom doručenia zásielky. |
|
Príjímateľ má právo na výmaz svojich osobných údajov zo systému Kuriéra. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Článok XII. |
Záverečné ustanovenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi Kuriérom a Odosielateľmi sa riadia právnymi predpismi |
SR. Vo veciach neupravených zmluvou alebo týmito VOP sa uplatnia príslušné ustanovenia |
|
Obchodného zákonníka. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Na všetky spory medzi Kuriérom a Odosielaeľom vznikajúce priamo alebo nepriamo zo služieb |
poskytovaných Kuriérom je miestne príslušný súd, v ktorého obvode sa nachádza sídlo |
|
Kuriéra. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Tieto VOP sa uplatňujú vtedy, pokiaľ písomná zmluva neustanoví niečo iné. |
|
|
4. Tieto VOP sú uverejnené na internetovej stránke Kuriéra : www.kurier.wbl.sk |
|
|
5. Kuriér je povinný zverejňovať zmeny týchto VOP tak, aby medzi zverejnením tejto zmeny a |
|
účinnosťou tejto zmeny bola doba aspoň desať dní. Súčasne je Kuriér povinný Odosielateľa, ak je |
s ním v zmluvnom vzťahu, o zmene vhodným spôsobom informovať. |
|
|
|
6. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 24.10.2012 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|